in ,

Vlaamse kleuter hersendood na slok zeewater

„Wat een mooie vakantie moest zijn is uitgedraaid in een nachtmerrie”, zo beschrijft de moeder van een Vlaamse kleuter een bizarre zaak in het Turkse Ackay. Haar dochtertje ligt daar hersendood in een ziekenhuis, nadat ze tijdens een vakantie een slok zeewater had ingeslikt.

De 4-jarige Aleyna was met haar ouders op vakantie in de Turkse Riviera, toen zij tijdens het spelen op het strand een slok zeewater binnen kreeg. Haar ouders maakten zich uiteraard niet meteen zorgen, totdat het ineens in rap tempo slechter ging met het kindje.

Lees ook  Lana geeft verloofde 2 keer per week borstvoeding, omdat het voedzaam is

Overgeven en diarree
Aleyna bleek te zijn geïnfecteerd door een bacterie in het water. Een week na de bewuste stranddag, op 25 juli, belandde het meisje onophoudelijk overgevend en met zware diarree in het ziekenhuis. „Een paar dagen buikpijn zijn een nachtmerrie geworden. We hebben twee soorten antibiotica gekregen, maar door het braken kan Aleyna geen medicijnen binnenhouden”, schrijft moeder Naomi op Facebook.

Lees ook  Meisje (2) verliest bloed en moet naar ziekenhuis – moeder waarschuwt voor dodelijke gevaar in huis

Poepbacterie
Inmiddels is de situatie van de kleuter verder verslechterd, en de doktoren hebben haar hersendood verklaard. Infectie door een bacterie in zeewater is zeer zeldzaam, maar kan gebeuren. In het geval van Aleyna gaat het om de E-coli bacterie, ofwel de poepbacterie. Onderstaand bericht van moeder Naomi is twee weken geleden geschreven, toen de hoop nog bestond dat Aleyna erbovenop zou komen.

Moeder liet zoontjes voor straf de wc likken

Nathalie toont bizarre truc voor grotere borsten