in

Laura verliest alle ledematen na eten besmette vis: ’Ze was bijna dood’

Een vrouw in Californië heeft al haar ledematen moeten laten amputeren nadat ze vis had gegeten die besmet was met een dodelijke bacterie. Dat melden Amerikaanse media. De 40-jarige moeder onderging donderdag een levensreddende operatie.

Laura Barajas zou volgens een vriendin ziek zijn geworden nadat ze tilapia had gegeten die ze op een lokale markt had gekocht. De vis zou besmet zijn geweest met een potentieel dodelijke bacterie. „Het is verschrikkelijk”, vertelt vriendin Anna Messina tegen televisiestation KRON. „Dit had ons allemaal kunnen overkomen.”

Lees ook
Baby die opzettelijk uit het raam werd gegooid, is zojuist overleden

Barajas zou volgens Messina in het ziekenhuis in een kunstmatige coma gebracht zijn. „Haar vingers, voeten en onderlip waren zwart geworden.” Ook had ze volgens Messina nierfalen. „Ze was bijna dood. Ze lag aan een beademingsapparaat.”

Bacterie
De bacterie waar Barajas zo ziek van werd zou Vibrio Vulnificus geweest zijn, een potentieel mogelijk dodelijke bacterie die voorkomt in rauwe zeevruchten en zeewater. Infectieziekte-expert Dr. Natasha Spottiswoode legt tegen KRON uit dat je op twee manieren besmet kunt raken met deze bacterie, namelijk „door besmet voedsel te eten of door je met een snee of tatoeage in water te begeven waar deze bacterie in zit.” De infectie zou in het bijzonder gevaarlijk zijn voor mensen met een zwak immuunsysteem. Volgens het CDC, een overheidsinstantie belast met de taak om de gezondheid van Amerikanen te beschermen, raken er elk jaar ongeveer 150 tot 200 Amerikanen besmet met de bacterie. Ongeveer één op de vijf overlijdt.

Lees ook
Wie herkent deze man? Hij slaat een persoon in een scootmobiel met kettingslot

Messina heeft een GoFundMe campagne opgezet om haar vriendin te helpen met medische kosten. Op het moment van schrijven is er al bijna 34.000 euro opgehaald.

Bjorn (12) overleden na botsing met lijnbus

2 vriendinnen plegen zelfmoord door te springen van 15e verdieping